VIKTIGT! VIKTIGT! VIKTIGT!

Kan varna om att detta inlägget kommer bli långt o jobbigt att läsa, mobilbloggar nu. Iaf, i ett inlägg skrev jag ju att felicia hade blivit utsläppt osv, när jag kom hem i tisdags var hon på tomten, utelåst från sin bur, dagen innan hade jag fått veta att förra lördagen hade en tjej här i ekhåla blivit av med sin kanin, och buren var uppklippt, och helt förstörd typ. Kaninen har antagligen blivit stulen. nu, på natten mellan torsdag och fredag har en av mina bästa vänner blivit bestulen på två kaniner, burarna var tomma på morgonen när hon skulle till skolan, tänker inte gå in på mer detaljer, vi har gått o letat i stort sätt hela dagen, utan att hitta mista spår, både tjejen som blev bestulen förra lördagen och min kompis har anmält. Ingen vet vart kaninerna tar vägen, säljs dom vidare? Utsläppta någon annan stans? Och framförallt, vem är det som går o göra sånna IDIOTISKA saker?! Hur har man samvete att ens tänka tanken att sno någons bästa vän? Jag förstår inte poängen i det hela, vem mår bra av att göra det?det är synd om alla inblandade ju, synd om tjuvarna som är så dumma att göra det, synd om Kaninen, synd om ägaren, ingen får ut något av det. Jag kan säga att jag hade SJUKT tur att felicia var kvar, vet inte vad jag hade gjort annars.. Vill bara uppmana alla er kanin ägare i ekhåla och runtomkring, att hålla ett extra öga på Kaninerna, kolla till dom ofta, man vet inte vem offret är nästa gång, man tror att nä, det händer inte mej, men, nån måste väl vara nästa. Ah, skrev detta inlägget för att jag vill att folk ska veta, så vi får stopp på detta hemska, det ska inte behöva hända fler gånger, och ja, håll lite extra koll, helt enkelt, och även om ni ser att nån säljer kaniner, och verkar lite konstiga, tveka inte o kolla upp det! Tack ni som läste, och jag hoppas ni förstår vad jag försöker säga! Det var nog allt jag hade att säga, ha det bra! // Clara♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

har läst er blogg jätte länge och finnt skrivet föresten :)

2012-05-26 @ 21:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0