Hemma igen :)

Kom hem från Rhodos nu i söndagskväll. Vi har haft det jättegött och bara gått runt och strosat i den vackra miljön. Jag visste inte att det fanns palmer med det fanns det. :) Vi tog många fina bilder, som några kommer upp här på bloggen när jag får tid. :)

Just nu har jag väldigt mkt att göra. Det är mkt svåra prov i skolan att plugga till, kemi och fysik.. dom ämnerna jag har typ svårast för.

Och sen har jag teatern. :) vi har premiär på fredag med en teateruppsättning som heter Ronja Rövardotter. Den är ju bra för att alla känner till den.
Den sätts upp utomhus i vattenledningparken i Eksjö. Det kommer vara staket runt, och vi kommer vara där på scenen. Det är 10 föreställningar. Två helger spelar vi. 1 föreställning på fredagen, 2 på lördagen och 2 på söndagen. 
Det kommer bli superroligt! ;D

Vi har gjort om den lite, den kommer inte att bli exakt som Ronja filmerna, utan lite mer modern. Vildvittrorna som i filmen är elaka fåglar har nu blivit hemska mobbare med läskig sminkning och svart, röda kläder.
Rumpnissarna har mörkgrön/bruna dräkter på sig och ska ha stor näsa tror jag. :) väldigt söta! ^.^
Rövarna är väldigt tuffa. Jag spelar rövare. c: Vi är bara tjejer som är rövare, ja, förutom Birk och Skalle-Per då. Det är meningen att man inte riktigt ska se om vi är killar eller tjejer. Typ pojkflickor. ;)
Ska inte avslöja för mycket! om ni vill veta får ni faktiskt komma och kolla! vart ni än bor i detta avlånga land! ;)

Imorgon är det genrep. Det ska köras ute och kommer vara precis som en riktigt föreställning. Vi ska träffas så fort vi kan efter skolan så man kan fixa mask, peruk och kostym.
Kläderna är inte så sköna, väldigt varma, och skorna obekväma. Men det får man stå ut med. ;)
På torsdag ska alla hjälpas åt att sätta upp staketet runt parken.

Jag har blivit ombedd att ersätta rövaren Lill Klippens roll på lördag för hon som ska spela den rollen skulle tydligen inte vara där då. Jag blev lite förvånad men sa att jag kunde göra det. Man mst ju ställa upp. Nu sitter jag hemma och pluggar in rollen för fullt! Gud, tänk och jag gör bort mig totalt? Nej nu ska man tänka positivt. :)

Nu ska jag inte snacka mer teater. ;)

På torsdag är det bara 2 VECKOR KVAR TILL SKOLAVSLUTNING! :D kan knappt fatta att ett helt läsår kan gå så otroligt snabbt? :o allt bara svichar förbi en, och snart är man en gammal tant som bor på ålderdomshem och bara käkar potatismos för man inte har nåra tänder kvar..och man är helt senil o kan inte gå på toa själv..och dreglar och..FY! nej asså nu överdriver jag nog. Det är faktiskt ganska långt kvar tills dess. Jag är ju bara 14.

Fortfarande vet jag inte alls vad jag ska ha på mig på avslutningen! Känns som om alla har fixat det utom jag.. :s
Och inte kommer jag ha ngn tid att åka till jkpg eller vetlanda och kolla på klänningar och skor. För jag är ju uppbokad med föreställningar nu dom två helgerna före till skolavslutningen! :o
Vi får inte klippa oss, slinga eller färga håret, eller permanenta oss för Gunnar, regissören på teatern.. jag som ville slinga och klippa mig innan.. :(

Detta blev ett långt inlägg! :s :D

KOM OCH KOLLA PÅ RONJA NU!

Biljetterna kostar:

Barn (upp till 16 år) : 80 :-
Vuxen: 150 :-
Familj (2 vuxna 2 barn): 380 :-

Kramar ! ♥

// Anja


 

 


Kommentarer
Postat av: Clara

Ha den du gjorde på slöjden, jättefin! Klänningen alltså ;)

2012-05-31 @ 12:55:24
URL: http://amazingnails.blogg.se/
Postat av: Anja

Hihi, jag vet inte, jag får nog se när den blir klar på torsdag, om den blir snygg. ;) <3

2012-05-31 @ 20:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0