Smiley/prickar :3

Här kommer en design som jag gjorde aldeless nyss faktiskt! Känns bra att för en gångs skull lägga in bilderna direkt när man tagit dom, det är inte ofta kan jag säga! ;)

Iaf, det är typ.. smiley och prickar, eller vad man ska säga, rätt söt x3




Ny filade naglar^^ Börja med basecoat :)



Sedan tar du ett lack, färgen får du bestämma själv, och målar varannan nagel, dock inte hela, utan allt förutom "halvmånen" längst upp på nageln, den låter du vara, dock gjorde inte jag helt så, eller jo, men ändå nej, mina var så små just nu så jag gjorde dom lite större, och lite mer åt sidorna också, men ni får se vad som blir bäst för er ;)



Sedan gör man likadant som innan, fast med en annan färg, i mitt fall lila^^ Behövde två lager av detta lacket också, det var inte så täckande :)



Sedan tar du en artliner, jag använde ett ljust och ett mörkt lack, och på det ljusa tog jag svart artliner, av märket kiss, och så gjorde jag ett streck utmed kanten där det möts, inte lack, och lack, eller vad man ska säga x3


Sedan gör du likadant, fast med ett vitt lack, på det mörka^^ eller ja, mörkt och mörkt, men det mörkaste ;)



Sedan gör du prickar, där du hade vit artliner gör du vita prickar, jag använde mej av en plockepinn-pinne, som har två "kulor" i änden x3 men det är typ som en dottingtool, man kan använda vad som helst annars, penna.. eller whatever, dock kan en tandpetare bli lite väl litet, men det beror ju på hur stora prickar man vill ha, jag ville ha ganska stora :)



Sedan gör du likadant på dom andra naglarna, med ett svart lack ^.^



Sedan gör du ögon, med samma färg på samma nagel som innan^^ Bara att göra två små streck, kan vara lite svårt om man inte har lämnat så stor yta utan nagellack, det tänkte jag inte på innan jag målade, därför blev det som det blev, menmen ;)



Tummen, blev typ nöjdast med den tror jag^^ Där lämnade jag störst utrymme för ögon ;3



Andra handen, MYCKET kladdigare och fulare, btw, kan verkligen inte ta bra kort med vänsterhanden, det blir bara snett och fult :c



:) Btw, ni ser att det är smiley's va? o.O


Nu ska jag plugga fysik, kul ? svar - NEJJJ!

Aja..


// Clara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0