Tänkte att....

Jag skulle utverdera lite nagellack, tar dom jag har bilder på, skriva lite vad jag tycker om dom, pris osv :)


Börjar med....





Sally Hansen - Miracle nail thickener


Pris - tror det kostade 129, men det är typ runt det iaf :)


Bra - Det är väääldigt bra, hjälper faktiskt riktigt bra, man får verkligen tjockare o starkare naglar!

Dåligt - Det blir segt efter typ halva flaskan, så det inte går o använda mer. Det kostar ju lite, men vill man ha nåt som funkar så tycker jag ni ska köpa detta!

I märket Sally Hansen finns det massa lack, både vanliga färgade och vårdande!


Hiss/diss - helt klart en hiss, dock lite synd att det blir segt, men det är ändå så värt pengarna!







H&M - minilack

Pris - oj, kommer inte ihåg, men... kan det vara runt 30 kr? Man köpte ett litet paket med 3 st i, men det var billigt i vilket fall!

Bra - Det är fina färger, och dom täcker rätt bra, blir inte så jättesega så snabbt iaf.


Dåligt - lacken är väldigt små, så dom tar slut väldigt fort!


H&M har ju normal stora lack också, dom har jag inget sånt, men antar att det är ungefär samma kvalité på dom ? :)


Hiss/diss - Hiss ! Klart det finns mååånga andra lack som är bättre, men dom funkar ;)








Sally Hansen - Hard as nails Xtreme wear


( inte färgen jag utverderar, utan alla dom lacken)


Pris - Kommer inte ihåg exakt, men tror jag gav ca 50 kr st, dock var det extrapris då, så vet inte, men runt 100 kr skulle jag väl kunna tänka mej att dom kostar :)


bra - dom är väldigt rinniga, ingen riskt att dom blir sega ! Färgerna är fina ( i "flaskan" )


Dåligt - Dom är sååååå genomskinliga så det finns inte, ska man ha som färgen i flaskan får man ta över 5 st normal tjocka lager, och då överdriver jag faktiskt inte ! o.O


Hiss/diss - diss, tyvärr, vem orkar sitta och måla 5 lager för att få en fin färg ?! Iaf inte jag, och inte för det priset, tycker till och med depend är bättre än dom här lacken :s







Viva la Diva


Pris - 45 kr kostade dom innan, dock tror jag att jag köpte det senaste för 50 kr, så dom har väl höjt nu tror jag :)



Bra - Fina färger, som täcker helt okej, det glittriga på bilden är underbart ! sjukt snyggt, och man kan ha det till de flesta designer, under fransk manikyr, piffa till något annat med lite glitter, ja, det är perfekt!
Rätt okej storlek på lacket! Även rätt billigt!


Dåligt - Finns inte jättemycket att säga, men hade vart ett + om penseln hade gått ända ner till botten, då får man ju upp nästan allt! Dessutom, mitt ena lack blev liite segt efter ett tag, dock inte det på bilden.



Hiss/Diss - en stor fet hiss!







MNY (Maybelline New York)


Pris - vet inte normalpris, köpte mitt för 29 kr, på rea!


Bra - bra "konsistens" xD inte för segt, inte för rinnigt! bra som underlack.

Dåligt - ingen kula i, penseln går inte ända ner till bottnen !


Hiss/Diss - Hiss, mitt stärkande funkar perfa, har dock inget färgat !







TGR


Pris - 20 kr tror jag!


Bra - Lacket täcker superbra, behövs endast 1 lager! det är en snygg vit färg, det är kula i! torkar fort. Billigt!

Dåligt - man kladdar mycket med det, vet inte varför, men det blir nästan alltid lite kladd med det lacket^^



Hiss/diss - en solklar hiss! Det perfekta vita lacket, dock synd att det endast finns på TGR!






Kiss - art liner


Pris - tror det kostade 59 kr för 3 st på gekås, Ullared.


Bra - lätt att måla smala streck med, färgerna är starka.


Dåligt - dom blir lite sega efter ett tags användning.


Hiss/diss - Hiss!








Kiss - glass shine


(överlack)


pris - tror det kostade 59 kr det också!


Bra - det är rinnigt!


Dåligt - allt annat typ, det här SUGER verkligen, det smetar ut nagellacket, hur torrt det än är, allt bli helt matt och fult, och penseln är dålig, ett stort nerköp, ughh, ska aldrig mer köpa nåt sånt här igen, bläblä!


Hiss/Diss - STOR fet DIIIISSSS!




Tänkte köra depend också, men hittade ingen bild nu, så tar det någon annan gång, jag kan ju göra andra lack någon annan gång :)


Kommentera om ni vill vi ska göra nåt liknande ;)



// Clara ♥

Kommentarer
Postat av: Anja

yeey detta va skitbra Clara! :D <3

2012-03-29 @ 19:39:29
URL: http://amazingnails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0