Oj..

Asså jag har lix inte varit inne på bloggen på typ huur länge som helst nu! :O inte bra alls! :s Det är tur att vi är två, som kan lägga in lite nu och då. Oh! Det rimmade! Det är tur att vi är två.....ah, haha ;)

Här kommer en liten uppdatering.

Den senaste tiden ha det som sagt varit väldigt mycket i skolan. Alla lärare har ju som vanligt planerat väldigt bra och lagt typ alla redovisningar på samma veckor.. -.- Så man har helt enkelt inte haft tid att sätta sig och blogga.. :/ men nu ska det bli bättring! På påsklovet så har man ju all tid i världen! :D

Jag säljer expressen tidningar på lördagas-mornar, ah , och nu idag då, så fick jag hem ett "säljschema" över påsklovet. Asså jag säger bara det, jag VÄGRAR gå upp klockan åtta varje dag och gå runt och sälja dom himla tidningarna. Jag tjänar inte alls mkt heller! Typ 50-60 kr per gång. Medans andra som säljer, tjänar flera hundra..så jag känner mig kanske inte så jättepeppad. Så nu ska jag alltså ringa och ställa mig i telefonkö och och avbeställa hela lovet! Sooovmorgon väntar, fasen vad gött det ska bli! :D <333

Min dvärgpudel Sigge på snart 2 år och jag har börjat lite smått med agility nu. :) Vet ni vad det är? Det är som en hinderbana för hunden att ta sig igenom på kortast möjliga tid. Vi tränar nog mest för att det är kul, och inte för att tävla, men vi får väl se hur det går. Kanske vi ställer upp i framtiden. ;)
Nu har han allafall lärt sig "hopp". Jag ställer upp två stolar och lägger en skidstav emellan, så blir det ett utmärkt hinder. :)
"Slalom" har vi också börjat lite med. Då tar jag skidstavar igen och trycket ner i marken. Hunden ska gå emellam dom då. ;) Sen till slut ska man bara kunna säga slalom, så springer hunden själv sick sack mellan stavarna. :D
Han verkar tycka det är väldigt roligt faktisk. :) Och det tkr jag med. :) Jag har ju tränat innan med våran storpudel Kasper.

Okej nu fattar jag att ingen orkar läsa mer, så jag avslutar väl lite snyggt här. ;)

Hoppas ni har det bra, hejdå!

// Anja ♥





Detta är inte Sigge, men ungefär ser han ut när han tar världen språng över hopp-hindret. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0