Liten vår-design.. :)

Hallå där ! :) Här kommer en vår nageldesign från mig! c:

Beskrivning:

Vårdesign








Börja med basecoat.



Sedan ett lager av ett väldigt ljusrosa lack.



Sedan tar man antingen en smal pensel eller en tandpetare och drar tre streck.
"Roten" ska liksom börja i ena kanten längst ner på nageln, ah ni ser ju på bilden. ;)



Sedan, detta är inte nödvändigt, tar man ett ljusare grönt lack och målar dit lite, men inte så att man täcker hela det mörkgröna!



Måla tre gula prickar. Detta ska vara mitten på blommorna.



Sedan duttar man blombladen i en ganska ljus rosa nyans.



Sedan tar man en mörkare rosa och gör en lite mindre prick i blombladen.
Men det ska fortfarande vara en kant av det ljusare rosa runt. :)

Nu ska vi göra resten av naglarna, man kan göra som också såhär men jag valde att göra något annat.





Jag tog samma mörkgröna färg som innan och drog streck som smalnade av lite i slutet som ni kan se.



Sedan tog jag den ljusare gröna och drog streck emellan de mörkgröna strecken. :)
 


Nu är dom klara!





Färdig. :)

Gillade ni den?
Kommentera gärna!

Nu när jag har gjort en vårnageldesign så tänkte jag visa en fin vårbild också!



Första snödropparna har kommit nu! Jag är överlycklig för det är liksom ett tecken på att våren verkligen är på väg! :D

// Anja




Kommentarer
Postat av: fjortiizzz

så himla snygga naglar ni målar assså jag dör ni borde bli experter eller nåt!!!!!:):D

2012-03-09 @ 18:16:18
Postat av: Anja

haha, tack vad kul att du tkr det :) men såå duktiga är vi ju inte ;)

2012-03-29 @ 19:44:18
URL: http://amazingnails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0