Nageldesign korta naglar

Nu kommer en design för oss som har korta naglar. ;)
 
Glad design
 
 

Beskrivning:
 
 
 
Börja såklart med basecoat för att skydda nageln.
Sedan måla alla naglar ljusrosa.
Jag använde Claudias Cherry Blossom 173.
 
 
 
 
Nu kommer två steg här. Först drar man ett streck tvärs över nageln och fyller i så att halva nageln är i turkos.
Som ni kanske ser om ni är uppmärksamma är att på tummen är det lite annorlunda, där har jag gjort så det bara syns en liten trekand av det rosa. Gör så om ni vill eller gör det andra där också.
Sen tog jag mörkare rosa och gjorde prickar längst med där.
 
Jag använde Depend nr. 54
 
 
Och Isadoras Aloha 737
 
 
Nu är designen klar. Bara att ta topcoat. En enkel design kan vara precis lika fin som en svår. ;)
 
 
 
Done! :)
 
Jag använde dessa lack:
 
 
Från vänster: Claudia, Isadora, Depend, topcoat MaxFactor Nailfinity, basecoat French Manicure.
 
Hoppas ni gillade denna enkla designen för korta naglar. :)
 
// Anja ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0