Kaninmuffins

Igår bakade jag och min lill-sis kaninmuffins, det är som.. godis för dom, typ, och ja, våra gillade dom iaf, jag hittade ett recept på nån sida, så skriver ner det här, så kan ni också göra (:
 
 
 
 
Smeten
 
 
Smeten i formarna^^
 
 
Färdiga :D
 
 
Recept :
 
Du behöver-
 
1 dl havregryn
1 dl osötad musli (är inte nödvändig)
ca 1 dl vatten
1 msk riven morot
½ dl pellets eller kaninblandning
 
kan säga att jag använde ca 1,5 dl vatten, och mer än 1 msk morot, men man får göra som man känner.
 
 
 
Gör såhär-
 
Sätt ugnen på 100 grader.
Balnda havregryn och musli. Tillsätt vatten tills det är jättekletigt, tillsätt sedan riven morot och rör om.
Rör sedan ner pelletsen ( eller kaninblandningen ).
Tillsätt lite mer vatten om så behövs.
Gör i ordning en plåt med små muffinsformar eller knäckformar och häll sedan i smeten i varje form.
Sätt in plåten i ugnen i ca 15 minuter.
 
Frys ner om det blir många!
 
 
Jag fivk 13 st muffins, medelstora typ, men man får ju se själv. Och juste, jag hade inne mina i 20 minuter, och hade lätt kunnat stå iaf 5 minuter till, om inte mer, då dom fortfarande var liite kletiga i mitten.
 
 
aop, det var det, och man kan ju såklart byta ut morot till andra frukter, som t.ex äpple.
 
Mina kaniner tycker om dom väldigt mycket, men tänk på att ge max 1 om dagen, och då inte jättestora.
 
 
 
// Clara ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0