Dagens goda gärning

Härom dan när Clara och jag och kollade lite på film och hade det allmänt gött, så hörde vi en jättesmäll. Mitt under filmen. Vi blev asförvånade och rädda, och båda började tänka på att någon bombade oss (xd) pga. allt sjukt som händer nu i världen, det i USA till exempel. Men då kom jag på att det måste ha varit en fågel som har flugit in i vårat matrums-fönster, det händer ibland, men aldrig brukar det vara en så hög smäll som det va..
Så vi gick fram till fönstret och kollade, och det satt lite fjädrar där och man såg ett svagt avtryck av något. Vi kollade ner men man såg inget ligga på marken, men vi gick ut för att kolla iallafall!
Där borta under fönstret låg något svart helt stilla. Vi gick närmare, och då såg vi att det va en liten fågel som låg där och flämtade av chock.. och vi blev också chockade såklart, och började fnissa, men vi sa åt oss att det inte va läge, och djurvännerna i oss började genast tänka på vad vi kunde göra för den! Jag sprang och hämtade en handduk som vi la försiktigt över den, och den bara accepterade det och låg fortfarande stilla. Jag ringde mamma som har haft fåglar i hela sitt liv, och frågade vad vi skulle göra, och hon sa att vi skulle försöka droppa lite vatten i fågelns öppna näbb. Så vi gjorde ju det. Jag hämtade också en kolv som vi brukar ge våra tamfåglar (fast dom är inte speciellt tama..) men den ville inte äta det. ;)
Vi döpte den till Sötis. För den va så himla gullig!
Så ja, vi satt där en stund hos den och plötsligt började den hoppa iväg! Iväg under körsbärsträdet och in bland buskarna. Vi följde efter men såg den inte längre, allt man hörde va små skutt den tog. Vi tappade bort den och såg den inte mer sen. Men vi hoppas att det överlevde, och att den klarade sig från katter!
 
Här kommer några bilder på Sötis! ♥
 
 
Jag tycker namnet passar. Visst är hon söt? Jag tror det är en koltrasthona.
 
 
Här ligger hon med sin handduk och kolven jag försökte mata henne med. Men hon visste nog inte riktigt hur man åt sån. Så jag försökte gräva efter en mask men hittade ingen.. :c
 
 
Här springer hon iväg mot nya äventyr! :D haha, nej men sen tappade vi ju bort henne.. men hoppas verkligen att hon lever!
 
// Anja
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0