Nyan-Cat :D

Insåg att jag helt glömt bort att lägga upp nyan-cat designen jag gjorde för ett litet tag sen, eller ja, jag visar hur man gör nyan-cat, med en ny "teknik"^^


Vi börjar →


Du behöver - 

1 plastpåse eller liknande,  tror jag använde en fryspåse eller vad det heter ?
Nagellack^^





Dålig bild, men det var svårt att fota på plast x3

Iaf, Du ska använda ett ljusrosa lack, jag hade inget ( :o ) , men jag blandade till ett själv, använde en rosa/orange, rött, och vitt tror jag^^ med det målar ni en rektangel ( ? ) , tänk på att inte göra den för stor, det är lätt hänt när man inte målar på nageln, utan jag gjorde två svarta streck hur stor min nagel var, så kollade jag lite på det, så jag fick en uppfattning om hur litet man måste måla, det är mindre än man tror!
Haha, ni ser på bilden att jag förstörde ett antal, antingen blev dom för stoa eller för små x3
en sak ni ska tänka på också, rektangeln får inte vara lika stor som nageln, ni måste få plats med både huvud och svans också!




Sedan gör du ben och svans, med ett grått lack, kanske inte syns så bra, men iaf, du ska måla dom åt olika håll, eftersom dom ska sitta på olika händer (naglar), 4 ben och en liten svans, man får välja hur man gör benen och svansen, vill man ha lång svans gör man det, vill man ha kort gör man det, benen kan "gå" hur man vill^^
Jag gjorde dom bara rakt ner typ x3 det gör inget om dom flyter ihop liite, men inte för mycket bara :)



man ser inte så bra, så jag får förklara bra ist! x3
Du tar ett mörkare rosa lack, och gör små prickar över hela kroppen, inte för många, utan några, typ 5-6 per kropp kanske ^^



Sedan ska man göra huvudet + öron^^

Man tar samma gråa lack som man använde till benen och svansen, och gör som en rund boll, nästan, lite avlångt, åt sidorna, sedan gör man även öronen, det är bara att göra små trianglar.

Här ser ni även prickarna lite tydligare^^



Sedan tar du en svart art liner, eller om du har en smal pensel du kan använda till, och med det.. vad säger man på svenska ? Outline säger man på engelska .. x3 haha, du... målar iaf runt hela skiten, ni fattar, hoppas jag ? Kolla bilden annars xD



Sedan målar du ögon "näsa" och mun, ögonen är lite ovala, "näsan" är en liten prick bara, och munnen är en liggande 3a! Som ni ser så failade jag med den ena munnen, så jag målade över den med det gråa lacket, och målade sedan en ny :)




Sedan målar du rosa kinder,faast.. det blev inte så bra, så jag tror jag tog bort.. eller jag kommr inte ihåg x3


Nu är den klar, nu ska du bara måla naglarna, jag misslyckades totalt när jag skulle måla bakgrunden, så struntar i att lägga upp den, iaf, man ska ha mörkblå bakgrund och göra en regnbåge över nageln typ, och nyan-cat ska sitta på tummen, som att han har lämnat regnbågen efter sej, som han gör på riktigt :3

Och juste, man måste låta den torka i några timmar, sedan är den som ett klistermärke, som man sätter fast med lite genomskinligt nagellack :D

Tänk också på att göra den ganska tjock, blir den för tunn så ser man igenom, + att den är svår att få dit snyggt :)



Denna är lite komplicerad, men funkar om man har mycket tid, man kan ju även låta den ligga någon dag innan man fortsätter, och det som är bra är att man behöver ju inte sitta stilla medans det torkar, då det inte sitter på naglarna, det är ju alltid ett + :D

Lycka till!


// Clara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0