hemma...

Ja, är hemma från vedbände nu, o livet känns skit, nä men, har haft det UNDERBART, seriöst, har inte haft så roligt på riktigt, riktigt länge, underbara kompisar, underbar häst (nästan, eheh), underbart helt enkelt, går inte o förklara hur bra det har varit, myycket bättre än förra lägret jag var på, förra året, (förlåt ni från förra lägret som ser detta) hah, nä men, ville verkligen, verkligen inte hem, hade lätt stannat 10 dagar ist för 5, dock är jag sjukt trött nu, men aja, det får jag sova igen nån annan gång :)
 
Så sjuuukt mycket minnen kommer jag ha med mig från Vedbände nu, alla tidiga mornar, när man blir väckt 20 i 8 och är tvungen att gå upp direkt o ta in hästarna, o man ville bara ligga kvar o sova, alla mysiga ridturer i skogen, full galopp på små stigar, dressyrpass i ridhuset, kvällsaktiviteter, mys med hästen/hästarna, skratt o flumm i stugorna med sina vänner, och ja, ni fattar ^^
 
Tilda min kompis o jag åkte ju tillsammans, och så i samma stuga som vi bodde i (bikupan) , så bodde även Amanda, bor i Halmstad , o Emma och Emila, som bor i Hultsfred, härliga människor, lika flummiga som jag, skrattar åt exakt samma saker, likadan humor osv, måste försöka träffa dom igen! iaf emma o emilia, dom bor ju lite närmare än Amanda, så lättare o ses då :)
 
alltså.. jag vet inte vad jag ska skriva, har så sjukt mycket i skallen nu, så jag tror jag skriver mer när jag lägger upp bildbomb, annars blir det bara massa text här i detta inlägget, kan bli lite jobbigt o läsa då ;)
 
"min" ponny hette Myntha, skimmel, Arab/fjording (mysigaste korsningen typ), 140 cm i mankhöjd, väldigt liten enligt mig, då jag bara rider storhäst i vanliga fall, men jättekul o rida ponny också ju, mys ;3
Myntha iaf, var sjukligt mysig, i spiltan och att rida dressyr på, i hagen kunde hon vara lite tjurig, sparkas o bitas oså, men det gick oftast bra, verkligen supermys i skogen, dock så hade hon fått för sig något denna sommaren, så hon vägrade på typ varje hinder i hoppningen, så på hoppträningen åkte jag av 2 gånger (HAHAH), och idag, när det var hoppuppvisning, så åkte jag av 1 gång, fick inte ont över huvud taget, nån av gångerna, så det var ju tur det, man typ kom lixom i full galopp, och så tvärnit precis innan hindret, då var det kört lixom, hah, hon tog typ ner huvudet, och hennes man glider man bara i, då hon har fjordingman, alltså kortklippt stubbig typ ;)
 
nä nu kan jag inte skriva mer, ingen kommer orka läsa ändå ;)
 
 
Bilder kommer nån dag när jag hinner lägga in :)
 
 
Snodde bilden från Vedbändes hemsida ( www.vedbande.nu ), det kommer fler bilder på henne sen nån gång, la ju upp en på instagram, men ah ;) Sötfia, dööfin ponny, älskling ♥
 
// Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0