Enkel naglelvård!

Det är viktigt att man sköter om sina naglar om man ska måla dom mycket!
Mina naglar är ganska torra just nu, så jag började med att lacka naglarna i myrraolja från Depend, som du hittar i nästan vilken affär som helst!
 
 
Glöm inte att ta på nagelbanden också! :)
 
 
När den har suttit en stund kan man massera lite på nagelbanden och över nageln. Peta också upp nagelbanden och skrapa bort död hud.
Min myrraolja satt väl i 20 min eller nåt, man kan kolla på tv under tiden. ;)
 
 
Om man ska vänta tills oljan har torkat in så får man vänta i en oändlighet, om den ens kan torka jag vet inte.. men sen tvättar man allafall bort den med vatten.
 
Efter det så kan man ta hudkräm över händerna och naglarna och låta det torka in.
 
Nu har du skött om dina naglar bra så att dom orkar målas på ett tag till! :)
 
// Anja
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0