Fjärils-design :D

Jahopp, nu kommer en steg-för-steg design, äntligen! ;)
Det är som rubriken säger en design med fjärilar, väldigt färgglada! :)




Börja med att ta bort att gammalt nagellack, med en nagellacks remover, utan aceton! Aceton förstör naglarna, så försök hitta en utan! Jag använder IsaDoras remover, utan aceton, och med vitamin E :) Väldigt bra tycker jag, inget som förstör naglarna, dock så ska man ju ändå inte använda remover för ofta, det torkar ut naglarna, men det gör ingen större skillnad om man använder lagom ofta!





Sedan tog jag mitt Sally Hansen Miracle nail thickener, som baslack, det hjälper till att göra naglarna lite tjockare, och hållbarare, och det funkar faktiskt! Ett lack jag kan rekomendera! Jag köpte det för 130 kr på kicks, dock så hittade jag det för 99 kr eller nåt på Lindex dagen efter :o aja, lacket funkar som baslack också!




Sedan tog jag ett lager med ett minilack från h&m, från en höst kollektion eller nåt tror jag det var, fyra minilack i ett paket typ, färgen heter "grey" :) dock ser det lite brunt ut på dessa bilder x)



Sedan tog jag ett rött lack från Kubiss, färg nr. 45, och målade två streck, som är en början på fjärilen, kan vara llite svårt att fatta när man bara ser denna bilden, hur det kan bli en fjäril, men ja ;)
Jag använder en pensel från depends nail-art lack, som jag tycker suger, så tog korken och penseln och använder den till detaljer ist, skiter i att depend lacket torkar x)



Sedan tog jag ett oranget lack från depend, nr 124. och med det gör jag ett lika tunnt streck som innan, precis under det röda, det ser nästan ut som ett v ;)



Sedan gör jag likadant med ett gult lack från Ruby Kisses, det står neon på korken, färgen heter Yellow bikini, älska namnet ! <33 x)




Jag gör likadant som innan, med ett grönt lack, även dep från depend, nr 249 :)
Det strecket ska vara nästan rakt, peka lite uppåt bara, om ni fattar ;)



Ett ljusblått lack från color club, det strecket ska vara antingen helt rakt, eller peka lite nedåt på båda sidorna :)
Jag vet, jag är dålig på att förklara xD



Sedan tar jag ett mörkblått nagellack med lite glitter i, till sista strecket, lacket är från depend, färgen där numret står är utsuddat, så ser inte vad det heter ;p men ah, det går ju med vilka färger som helst :)




Sedan gjorde jag kroppen och "spröten", man tar ett svart nagellack, i mitt fall från kubiss, nr 25, och målar en ganska smalt streck i mitten av fjärilen, och drar två jättetunna streck ut från kroppen, där uppe, sedan är dom klara! :D

Här kommer lite fler bilder:





Närbild :)



Tumme :)


Så, orkar inte ladda upp fler bilder just nu, x)

Igga min pekfinger-nagel, den gick av x(


// Clara ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cool design!!

2011-09-18 @ 09:28:16
Postat av: Dixy

Hej!

Tar man nagelpiercing hemma själv eller kan man ta det i nån sorts nagel studio?

2011-10-29 @ 16:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0