rosa rhinestone.

Har inte haft tid att lägga in nageldesign i veckan, och igår var jag i Ullared, men nu kommer en ny design! :D



Denna designen tänkte jag visa er nu ;)






Innan jag började måla så använde jag myrra-olja, som hjälper naglarna att växa fortare, och ja, naglarna mår bättre ! :)

Det är ju inget lack, så det torkar aldrig, utan jag gör så att jag tar en droppe olja på nagelbandet, och sedan smetar jag ut det över nageln, även lite utanför nageln, på skinnet, jag gör likadant på alla naglar, om man vill så kan man även ta lite på undersidan av nageln, på det vita, dock är det lite svårt att få bort sen, det blir som genomskinligt/brunt, så om man inte ska ha nagellack efteråt så kanske man itne ska ta under, för då ser det lite bajsigt ut ;)

När det suttit på naglarna en stund så tog jag ett vanligt typ hushållspapper och torkade av med, jag lät oljan sitta på nageln i ungefär en halvtimma, så naglarna hinner suga åt sej ordentligt ;p





Sedan tog jag ett lager av sally hansen (som vanlligt) ;)




sedan tog jag ett lack från h&m, färgen heter coral, och målade ett lager på alla naglar förutom ringfinger-nageln, ni märker varför sen ;)




Oj, oj, suddig bild såg jag nu, men aja, samma nagellack som innan, och så gjorde jag fransk manikyr på den nageln du man inte målade innan :)



Glömde ta kort emellan, men gjorde svarta prickar på linjen där den franska manikyren slutar, och innan det hann torka så satte jag fast rhinestones på varje svart prick, innan lacket hunnit torka, den svarta pricken ska vara lilte större än rhinestonen :)



Sedan gjorde jag som typ.. fjädrar haha x) och satte en rhinestone i början :)
Ni ser ju, jag är dålig på att förklara x)





Klara! :D



// Clara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0