silver blommor.

Denna designen gillar jag väldigt mycket, fast jag gillar den lite mindre när man ska ta bort den^^ Silver är nästintill omöjligt att få bort, hur man än gör! ;o




Detta är då designen jag tänkte visa er nu, man kommer på saker man kunde gjort bättre nu i efterhand, t.ex att man skulle gjort prickarna i blommorna något mindre ;)



Börja med basecoat, jag har sally hansen miracle nail thickener, även gjort som basecoat/underlack.



Sedan tar man ett valfritt nagellack, jag anväde kiss silvriga, med smal pensel, jobbigt att måla med den smala, men det går !
Lägg även märke till att jag har tagit bild på högra handen^^!



Sen hade bajskorviga jag glömt att ta kort :( aja, sedan tog jag ett svart lack, kiss m. smal penseloch gjorde ett streck på kanten mellan det silvriga lacket och  där det inte är mer än genomskinligt^^
efter det tog jag samma lack och målade fem prickar ganska tätt, som i en cirkel, och när jag låtit det torka LITE, så tog jag en tandpetare och drog inåt mot mitten, så blir det en blomma, sedan tog jag kiss vita lack, och gjorde en prick i mitten av blomman, jag använde en slags dottingtool, alltså en rund sak som man lätt gör prickar med, men man kan använda vad som, t.ex en tandpetare, en bläckpenns-spets, eller vad man nu hittar, man kan ta "huvudet" på en nål, ja, ni förstår :)



And you´re done! :D


// Clara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0