Körsbärsbloms naglar



Hejsan, jag vet att denna designen skulle man gjort när körsbärsträden blommade, men den var så söt att jag inte orkar vänta till nästa sommar! Så här kommer den ändå. :)



Använd stärkande lack eller basecoat för satt skydda nageln. :)



Jag tejpade såhär för att jag skulle ha rak fransk manikyr, alltså inte böjd länst med det naturliga vita. Det är frivilligt att göra såhär, men det blir väldigt fint och jämnt av det här.



Måla vitt, man behöver inte vara så noga och det gör ju inget om det kommer på tejpen för den ska man ju ändå ta bort sen. ;)



Låt lacket torka ordentligt ochta försiktigt bort tejpen, och titta vad jämt och fint det blev ! :)
Om det blir som en liten kant där det vita möter nageln, kan man blöta en tops och dra lite försiktigt över kanten.



Ta en smal pensel, eller en tandpetare och doppa i svart nagellack.



Och gör sånna här grenar elr vad man säger. :) Nu hade jag bara gjort ett lager, och mitt svarta lack från Sally Hansen är ganska genomskinligt så jag tog ett till lager.



Detta är två lager.



Sally Hansen "Black Out" nr 24.



Nu har jag gjort blommorna med min smala pensel. Funkar med tandpetare eller ngt annat smått.
Allafall jag har gjort dom där mina grenar slutar. Som ni ser. ^^



Närbild.



Sen gör man en liten vit fläck, inte prick, med vit färg inne i blomman. :)

Stryk över ett till två lager topcoat och sen är det klart!



:)



Jaa, det var den designen, hoppas ni gillade den. =)

Kram // Anja ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0