cutepolish, ugglor

Ja, denna designen hittade jag på cutepolish´s youtube-kanal, supersöta!
Dom var faktiskt inte så svåra som dom ser ut, väldigt enkelt faktiskt! :D



Synd bara att mitt topcoat smetar ut allt :(



Börja med topcoat.



Måla alla naglar utom långfingernageln i valfri färg, jag änvände ett turkos grönt/ ljus grönt lack av märket chrystal, köpt på marknad på Sardinien, vet inte om det går att köpa i Sverige :)




ta samma nagellack som innan, och måla ungefär upp till "halvmånen" på nageln, och runda längst upp, ni ser på bilden ;)



Innan det torkde tog jag en tandpetare och drog uppåt, så det blev små öron, om det inte var tillräckligt mycket nagellack så kan man ta lite till i en prick, och sedan dra ut från den, det blir jämnt sen igen när man tar top coat! :)



*hej kladd* nej men tog bort sen efter, men jag gjorde en näbb och typ vingar på sidorna med ett brunt lack från depend, ni får titta på en annan bild hur jag gjort vingarna, svårt att förklara ;)



här ser ni lite bättre, glömde fota oså, därför det är lite rörigt med allt  x)
Men ah, gjorde även vita prickar, med brunt i mitten, som ögon. och tre vita prickar där längst ner, i en triangel, och "lappade över" dom med grönt, så det blir som fjädrar :)

Gjorde även bruna prickar över alla andra naglar :D



Alla naglar.
Högerhand.



Klart! :D


Och kom nu med förslag, som Anja skrev i ett inlägg! :D


// Clara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0