Blom muffins :D

Hejsan, för nåra dagar sen försökte Matilda och jag göra ngt speciellt, blom muffins :D ah jag vet att det låter väldigt konstigt, men dom skulle blivit jättesöta.. men det gick inte riktigt som vi ville xD kolla in bilderna! <3



Såhär ser förpackningen ut, här kommer en närmare bild på själva formarna:



Visst är dom sjukt söta ?? :)



Sedan gjorde vi våran smet, som jag kommer lägga ut receptet på i slutet av inlägget, och la den i formarna, det är 6 stycken formar så vi behövde använda nåra vanliga små muffinsformar också. :)



Här är dom små muffinssen, men nu ska vi kolla hur det blev med blom-muffinsen, dom har kommit ut ur ugnen och håller på att svalna.. :p



Och ja, såhär misslyckade blev dom ! :/ vi vet inte vad vi gjorde för fel, kanske tog vi för lite olja i formarna innan vi hällde i smeten, eller vi vet inte..men själva blom-mänstret satt kvar i formen, men det var liksom bara en provomgång ;)



Men domma blev bra :D vanliga muffinsformar ska det vara ;)
Fast även att dom blommiga inte blev bra, så var dom goda! <3



Såhär fina la vi upp det på tallrikar, med en klick grädde och lite blåbär till så smakade det jättegott ;)
Muffinsen smakar banan och choklad, här under kommer receptet, dom är ju äggfria då eftersom jag är äggallergiker. :p


( vi la också till två matskedar kakao så blev det banan choklad muffins)

Förlåt att det var lite dåliga bilder, men jag tog bara kort på receptet mitt i boken, hoppas ni ser ändå, här under kommer beskrivningen:



Ah såhär gör man då :p <3
Vi gräddade våra i 20 min, för 15 är nästan för lite.

Ni kan ju testa domma ngn gång kanske, dom går ganska snabbt att göra :)

// Anja ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0