Mina muffins

Hejsan! (:  Jag är ju äggallergiker, så det är inte så lätt att baka te x. muffins... :S Men när jag surfade lite på internet så hittade jag ett recept som var helt utan ägg! :D Här kommer lite bilder på dom:




Detta var muffinsen som smakade choklad och jag hade
russin i dom också. (: 
Bilden är ju tagen då innan jag satte in dom i ugnen. :p


   

Här har jag tagit ut dom ur ugnen, (: Visst blev dom söta? Inte lika fluffiga som muffins med ägg i, men precis
lika goda kan jag säga! (; <3


Sedan gjorde jag muffins med daim i också, här kommer dom <3 :




Här står dom i ugnen och gottar sej. x) <3

 

Nu har dom gäst upp lite. (:



Här är dom också färdiga. (:

Nedanför kan ni se recptet: 


Muffins utan ägg


   


Ca 20 portioner (beroende
på vad man har för form)


4 1/2 dl vetemjöl
3 dl strösocker
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
50 g smör eller margarin
2 1/2 dl mjölk
1 dl russin

Källa: http://www.dagensmuffin.se/show.pl?id=329


Sätt ugnen på 200°C. Blanda alla torra ingredienserna i en skål. Smält matfettet. Rör ner matfett och mjölk i blandningen. Rör så att allt blir ordentligt blandat. Rör sist i russinen. Klicka försiktigt ner smeten i muffinsformarna. Grädda mitt i ugnen i ca 15-20 min.



Testa att göra dom om ni vill, men dom flesta kan ju göra vanliga muffins med ägg då. Men domma är så goda! (;

Kramar // Anja <B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0