blå/vitt "s".

Här har jag gjort en nageldesign som jag själv tycker är väldigt snygg!


blå/vitt

(FÖRLÅT FÖR SMUTSIGA NAGLAR, SVART NAGELLACK ÄR SVÅRT ATT FÅ BORT ;) )


Aja, jag börjadae med ett öager base coat från depend.



blå/vitt



Sedan målade jag ungefär halva nageln vit, med ett vitt nagellack från gallery colours.



blå/vitt



Sedan använde jag mig av ett blått nagellack från sally hansen, färgen heter marine scene.
Jag gjorde ett streck på linjen där det vita slutar.



blå/vitt



Sedan gjorde jag som ett s, med samma blå nagellack som innan.
hälften av s:et är på det ofärgade och hälften av s:et är på den vita delen.




blå/vitt



Sedan gjorde jag små, små prickar i den blåa färgen, utanför s:et, där nere. Dålig bild men det var svårt att fota så att det syntes bra ;)



blå/vitt



Nu tog jag top coat över allt, så är det klart :D



blå/vitt blå/vitt

                      Såhär blev det =)                                     Snyggt . . ? :)




//  Clara <3

Kommentarer
Postat av: Julia

Häftigt :) jag försökte göra den första ni gjort, den rosa med vita prickar... men jag fattar inte hur man gör prickar eller streck för det blir bara så kladdigt... Hur ska man göra? :)

2011-03-22 @ 07:04:09
Postat av: Anja

Hej Julia, man kan använda en tandpetare istället för den vanliga penseln som är till nagellacket?

Brukar jag göra ibland. Sen har jag köpt en pytteliten pensel på Colorama som jag gör streck med. <3

Kram Anja

2011-03-22 @ 12:21:21
URL: http://amazingnails.blogg.se/
Postat av: Julia

Okej tack Anja :)

2011-04-07 @ 14:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0