Random inlägg ;)




Detta var nagelståndet, ah, ni ser ju bara hur mycket det är, dålig bild, men det är inte så uppskattat när man går o fotar deras saker^^ men ah, jag älskade det här ståndet x) Kunde stå där hur länge som helst ;o <3



WOW! Denna bilden kunde man hyra, vi var sååå sugna på o göra det, bara för att lixom ;)
hah, snygg var den! ;D




Fy F*n säger jag bara!

På marknaden var det även ett djur-stånd, där sålde dom allt från pyttesmå sköldpaddor, till papegojor, det fanns fiskar, sköldpaddor, möss, typ 5 olika sortes fåglar, kaniner, marsvin, papegojor o ja, det var säkert mer!
Alla levde i små, små burar, det kunde finnas 100-150 fiskar i ett 30x20 cm akvarie, och det fanns ingen pump eller något, och det satt 5 små kaniner i en jätteliten bur, och den ena kaninen, den vita på bilden, var pytteliten, och då menar jag verkligen det, alla reagerade på att den var så liten, den kan inte ha varit tillräckligt gammal för att ha tagits från mamman, inte ens så gammal att den borde äta fast föda, det var riktigt hämskt att se.
Inget blev bättre av att det dånade superhög musik där, för det var ett tivoli precis bredvid.
Man ville bara ta med sej alla små djuren hem, det var svårt att bara gå förbi, att inte ta med dom, dom hade ingenstans att göma sej, dom satt i högar för att försöka se så små ut som möjligt, och för att gömma sej bakom varandra.
USCH säger jag bara, det är hemskt att sånt här ens finns..





Här ser ni massa fåglar i en liten bur..




Här ser ni dom små kaninerna, och buren, antagligen en bur som är gjord för någon mindre gnagare, kanske möss..




Här ser ni dom billiga lösnaglarna jag köpte, 1 euro, alltså inte ens 10 kr! ;o




Sedan köpte jag en datormus också, snygg eller vad? ;o och så passar den i mitt rum också^^
Den köpte jag som ni ser för 6 euro, alltså lite mindre än 60 kr^^
Djupt förälskad i den ;p

jaha, nu ska jag gå o äta chokladbollar :D MUMS!!


// Clara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0