Rosa glittrig nageldesign. <3



Här kommer en gullig design! (: <3

Först tog jag på basecoat. ;) Sedan lackade jag ett tunnt lager med
ett ljusrosa lack, det går bra med vilket märke som helst.




Sedan gjorde jag ett tunnt streck ( därför att jag har så korta naglar)
utmed kanten av nageln. Man gör såklart tjockare streck när man har
längre naglar. ;)




Nu ska jag göra en liten vit rosett. Jag en liten prick i mitten med en
tandpetare, sedan tog jag en liten pensel och gjorde som blad på
rosetten. :p <3 Man kan sedan bygga på rosett-bladen så mycket
som man vill, jag gjorde dom lite större efteråt.




Bara för att det skulle bli lite sötare gjorde jag pricken
i mitten av rosetten i en annan färg ;) jag valde en
lavendel-lila från märket Viva la Diva. <3





För att det ska bli ännu lite snyggare, så tog jag först lite basecoat
igen längst ut på nageln så att det skulle blir klibbgt, sen tog jag lite
vanligt glitter som man kan ha när man pysslar. ;)
Det blir så mycket finare tycker jag! <3

Såhär blev det:













Hoppas ni tyckte den var fin och tänker prova att göra den! (: <3

Kramar // Anja

Kommentarer
Postat av: anna

så duktiga ni är jag ska tästa det

2011-02-28 @ 17:24:52
Postat av: Tilda

Super snyggt! :D

2011-03-05 @ 15:58:48
Postat av: Anja

tack ! (: <3

2011-03-05 @ 19:51:01
URL: http://amazingnails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0