Röd blommig.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte har varit aktiv här nu på ett tag, jag blev såhääääär glad när jag loggade in idag och såg hela 3 nya kommentarer om min zebra design! *överlycklig*
Tack för att ni kolla bloggen även om vi inte är så aktiva ibland! ♥
Idag har vi btw fått jullov, hur skönt är inte det ? :D Nu ska jag därför komma igång med bloggandet igen!
Nu kommer en design! ↓



Detta är designen jag kommer visa, väldigt nöjd med den faktiskt, och längden på naglarna var jag också väldigt nöjd med, förutom tummen ;)



börja med basecoat/stärkande underlack. Jag har användt mig av MNY´s stärkande lack, vet dock inte om det stärker naglarna så mycket, men det är hur som helst ett fungerande underlack!



Efter det gjorde jag vit fransk manikyr, använde inga mallar, men om man inte är så stadig på handen, så finns det att köpa typ överallt, t.ex på konsum ;) Det blir inte perfekt för mej heller, så jag ska inte säga något, haha^^
Iaf, det vita lacket är från affären TGR, märket är alltså TGR, och det står inte så mycket mer på det, haha ;)



Efter det tar du ett rött lack, eller jag gjorde detta, man kan använde precis vilken färg du vill^^ Men jag använde rött, vilket jag tycker blev väldigt snyggt^^
Med det gör du en röd fransk manikyr, dock ska då lämna 1-2 mm vitt ovanför, så det blir som ett streck, om man vill så kan man måla ett vitt streck med en tunn pensel efteråt också, om det inte blir så jämnt, men det blev hyfsat för mej, så jag orkade inte göra det^^



Närbild^^ okej, kanske överdrev när jag sa att det blev hyfsat rakt, men det berodde nog mest på det vita där under, ärligt talat^^
Btw så kanske ni ser här att jag failade med det vita innan, hahahah.



Sedan gjorde jag en liten blomma, det var svårt att få det på bild, så det blev inte så bra bild, meniaf, jag gjorde fem röda prickar i en cirkel, och en vit prick i mitten, svårare än så är det inte^^



Efter det så gjorde jag några prickar i en båge, haha, vet inte vad det ska föreställa, men lite.... ? x) nej men iaf, det blev snyggt om jag får säga det själv^^
Svårt att förklara, men ni ser ju bilden ;)

måste faktiskt tillägga att detta är en av mina snyggaste/bästa designer ;) :D



klart ! :D

OJ, glömde en sak, det ska ju bara ett lager glitterlack över, och så såklart top-coat för att skydda manikyren! :D



:3



Andra handen, såklart inte lika bra, men helt okej ;)


Kommentera gärna :D
och skriva även önskemål om vad ni vill att jag ska göra för designer!


// Clara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0