Water Marble Nail Art Rosa Och Blå

Hejsan, här kommer en till water marble nail art design, fast med
bilder, lite svårt att förklara där men jag ska försöka så gott jag kan.
Om ni nu inte förstår, så har ju Clara lagt upp en video om hur man
gör, bara att kolla på listen till höger på startsidan och kolla efter
water marble så kommer det upp en youtube länk man kan klicka på. (:


Här kommer allafall min rosa och blåa design:




Först och främst, ta fram en vanlig pappers mugg! (:



Detta behöver man, ett par pads att torka bort med, en vanlig
tandpetare, ocg tejp!














Sen såklart, många nagellack att välja mellan . (;




Sedan använde jag mig av ett vitt      Och målade alla naglar vita. (:
nagellack från Gallery Colours,


            

Vi ska ju sedan doppa nageln i vattnet som vi fyller i pappersmuggen, så för att nagellacket inte ska komma utanför nageln på fingret, så tejpar man med tejpen runt nageln så noga man kan.




Det är nu det blir lite svårt att förklara, men först så har jag tagit det blåa lacket, och droppat i bara en droppe lack nära vattenytan. Vattnet ska vara ljummet! (:
Sedan en rosa droppe på det blåa som då har flytit ut över ytan. ( om det är ett bra lack ) ;)
Sedan en blå droppe igen som flyter ut över det rosa, och så vidare tills man har så många ringar som man tycker är lagom,




Nu tar man sin tandpetare! Drar med den       Sedan likadant igen på ett annat ställe, (:
från mitten av det rosa, och ut till kanten.



 

Jag drog ut med tandpetaren två gånger till   Jag valde att dra ut ennu mer gånger för
satt det blev såhär. (:                                  att det skulle bli mer mönster på nageln sen.




Nu tar man sitt finger, håller det upp och ner, och stoppar ner det
där i muggen där man tycker att det är finast mönster. (;
Sedan är det viktigt att inte bara ta upp fingret direkt efter! Man ska ta
sin tandpetare, och liksom rensa upp nagellacket som är runt! Sedan
kan man ta upp sitt finger och se om det blev bra eller inte, :p <3




Såhär blev mitt pekfinger! Nöjd faktiskt. ;) <3




Då tar vi och tejpar nästa finger! (:                 Såhär blev det också. (: Jag doppade 
                                                                    ner fingret lite för långt satt det kom på
                                                                    fingret.. ;o  




Snyggt? (:


// Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0