Muffins!

Ja, i lördags så bakade jag muffins.
Så jag tänkte ge er lite kort, och även recept hade jag tänkt :)



Muffins!

Jaa, såhär såg muffinsen ut innan jag hade gjort något med dom,  :)
För er som undrar så är det vanliga choklad muffins (:


Muffins!


Sedan gjorde jag som en topping, med röd karamellfärg i, så den blev rosa, sedan toppade jag allt med silver kulor, ätbara såklart!! ;)


Muffins!


Mumsigt värre! :D


Du behöver:

125 g margarin eller smör.
2 dl socker.
2 ägg.
1 tsk vanillinsocker (vaniljsocker).
4 1/2 dl vetemjöl.
2 tsk bakpulver.
1 1/2 grädde eller mjölk.
3-4 msk kakao.

Ca 20 st.

Gör såhär:

Smörj muffinsformar av metall väl. Eller ställ veckade pappersformar i en långpanna.
Rör matfettet och socker pösigt. Tillsätt äggen, ett i taget, under omrörning.
(annan skål)
Blanda vanillinsockret, mjölet, bakpulvret och kakaon.
Rör ner det i äggsmeten omväxlande med vätskan ( grädden/smöret )
Häll smeten i formarna.

Grädda mitt i ugnen i 15 - 20 min.
ungstemp. 200 grader, varmluft 175 grader.

Topping/frosting:

Du behöver:

100 g färskost, t.ex philadelphia ost.
60 g smör.
5 dl florsocker.
en liten skvätt karamellfärg.

om du vill ha smak på den kan du även tillägga saften av en halv citron.


Detta är bara att röra ihop.
Sedan tog jag en sprits, säger man så ? :P Och sedan kan du göra hur du vill, jag gjorde det till en liten bajshög :D

På slutet la jag även på några silverkulor på det rosa.



Klart!! :D



// Clara <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0