Jättesöt fransk manikyr variant! <3



Hej hej, hur är läget? :)

Idag ska jag visa er hur man gör denna snygga designen här över, vad tycker ni om den? Kommentera och skriv vad jag kunde ändra eller lägga till? Kom med tips, eller önskemål vad Clara eller jag kan göra nästa gång. :)


Såhär ska man göra:



Måla alla nageltipparna i olika färger, bestäm helt själv! Jag har själv tagit rosa, gul, blå, grön och lila. :)




Sedan använde jag mig av mitt svarta Betty Boop nagellack, :) , och gjorde som på följande bild:




Sådär :)
(Jag håller i det rosa China Glaze nagellacket som jag hade till lillfingernageln)



Nästa steg, jag tog mitt Claudia nagellack, (köpt på Gekås (: ) och målade vita små prickar över franskmanikyr tippen kan man säga. <3



Här har jag faktiskt bara använt mig av tandpetare! En del säger att det inte alls fungerar för dom, men man ska inte dra ut lacket, utan dutta försiktigt, då blir det jämnast! ;)

Ah nu ska jag beskriva vad jag har gjort istället, jag har gjort två steg här, det som är på ringfingret ska föreställa en rosett, syns det? Den ser ni ju hur man gör, börja med pricken i mitten!
Sedan på dom andra naglarna, ta din tandpetare, och dutta ut små prickar utmed kanten på det svarta lilla streket dom vi redan har gjort, så att det ser ut som en spets-kant, förstår ni mig?



Nu, fyll i rosetten med vitt nagellack, men inte hela, man ska se en liten svart kant runt den, då ser den lite 3D aktig ut, eller hur? :) Utåtstående liksom. ;)

Sen, detta är frivilligt, men jag tycker det var snyggt att dutta små vita prickar i dom svarta prickarna vi gjorde dom alla naglar uton ringfingret i förra steget? Men gör som ni vill. :)

 

Nu är designen klar! Inte jättekomplicerad, men det dröjer en hel del tid om man ska låta det torka emellan stegen. :p <3

När allt sedan har torkat ordentligt, ta ett lager topcoat över allt så får naglarna en fin yta. :)


Kramar

// Anja



Kommentarer
Postat av: Louise

Wow, vad jättefin design! Måste testa på en gång!!

2011-05-23 @ 18:38:32
Postat av: Anja

Tack så jättemycket :) Tkr jag du ska göra!

2011-05-23 @ 21:08:58
URL: http://amazingnails.blogg.se/
Postat av: hanna

snyggt ska testa.jag tyker att er blogg ar mega bra ska ni veta

2012-07-27 @ 22:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0