Dagen :)

Förlåt att jag har varit så oaktiv, men har inte kännt att det finns något att skriva om, dock har jag gjort lite saker som ni kan få se, nu ;)


Kan ju berätta om dagen.... :/

Först så kom jag hem från skolan, och då gick jag direkt ner till kaninerna för att släppa ut dom gråa. (Freja o Felicia)
Och när jag hade gjort det skulle jag mysa lite med Kitty, så att då öppnade jag locket på buren, och lämnade det lite öppet, för att dom gråa kaninerna höll på att smita, så jag skulle fixa det först.
Sedan så när jag står i hagen hos dom gråa kaninerna så ser jag Kitty komma springandes emot hagen.
Och jag försöker fånga henne, när hon är instängd i ett hörn typ, så blir hon lite rädd.. och försöker springa in i hagen, och in kommer hon!
Och några kanske vet att dom gråa kaninerna är lite dominanta mot Kitty eftersom Kitty kom flera år efter.
Och iallafall så började Kitty och Felicia bråka, eller rättare sagt, Felicia hoppade på Kitty, som inte gjorde något motstånd.
Och jag försökte få isär dom, men jag fick ju panik, har aldrig varit med om något sånt innan, så jag kunde inte tänka så mycket, utan jag satte bara händerna emellan dom, och drog isär (inte så att jag skadar dom), och jag får till slut isär dom, och Kitty ser jag direkt att hon är väldigt skrämd, hon kryper undder mina ben, ( jag står på huk) och gömmer sig där.
jag plockar ju självklart upp Kitty och går ut ur hagen. Sedan släpper jag in Kitty i buren, och först då blir jag rädd och börjar lipa.
Iallafall så ser jag efter att jag har lugnat ner mig att Kitty ligger ner i buren, och är väldigt hängig.
Så jag bär upp henne och kramar om henne, när jag har henne i famnen så hör jag hur hon hackar tänder, och är väldigt varm. Så jag tar upp henne till balkongen och sätter henne där, myser lite och ger henne massa grönsaker.
Efter en liten stund, när både hon och jag lugnat ner oss ganska mycket så kommer hon fram till mig och hoppar upp i mitt knä och börjar puffa på mej.
Sedan bärjar jag ju såklart tänka på om någon har blivit skadad, men hittar inget sår eller någonting. Efter ännu en liten stund så tar jag upp henne igen, och kollar henne lite nogrannare, då hittar jag rivsår vid örat, dock tror jag inte att det är någon fara med det.


jaa, det var väl det. Är fortfarande lite skakis. Men som tur är så är ingen skadad. :)
Förlåt för lång och rörig text, men ja.. hah ;)


Nu kommer lite bilder och sånt.

Puss!


// Clara <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0